čtvrtek 24. ledna 2013

Marocká polévka

Už od mala má ráda polévky. Vývary i husté, můžu jakoukoliv. Teda až na ty s vejcem, ty ne. Z dětství se mi vybavuje hlavně kroupová polévka vařená při každoroční zabijačce. Taky sváteční vývar s játrovými knedlíčky a samozřejmě mamčina bramboračka, ta je nejlepší! Teď, když už si vařím sama, jsem objevila kouzlo hustých zeleninových krémů. Prostě polévka třeba z květáku, brokolice nebo cukety zjemněná smetanou. Jednoduchá, rychlá a mňam! Na večeři v týdnu jsem ale, jako naschvál, žádnou vhodnou zeleninu neměla. Navíc jsem potřebovala rychlé jídlo, abych se pak mohla věnovat jiným záležitostem. Volba padla na novinku – polévku s cizrnou a rajčaty. Trochu jsem se bála, protože moje experimenty, i když podložené recepty, se ne vždy setkají s úspěchem. Nicméně v téhle verzi zeleninové polévky nebylo nic, co by ji mohlo ohrozit a tak jsem se do ní pustila. A dobře to dopadlo! 

Marocká polévka

  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 střední cibule, nakrájená najemno
  • 1 stroužek česneku, nakrájený na plátky
  • 1 lžička nadrceného římského kmínu
  • 500 ml teplého vývaru
  • 400g sekaných rajčat (1 konzerva)
  • 400g cizrny (1 konzerva) - propláchnuté
  • 100g mražených fazolových lusků
  • šťáva a kůra z 1/2 citronu
  • sůl a pepř

Na oleji osmahneme cibulku dosklovata. Přidáme česnek a kmín a za stálého míchání 2-3 minuty osmahneme. Zalijeme vývarem, rajčaty a dochutíme solí a pepřem. Přisypeme cizrnu a 20 minut na mírném ohni vaříme. Poté přidáme fazolové lusky, kůru a šťávu z citronu (nechceme-li citronovou chuť moc výraznou, přidáváme raději postupně a průběžně ochutnáváme) a ještě pět minut povaříme. Dochutíme a podáváme s opečenými tousty anebo chlebem. 


Díky citronu chutná polévka trochu nezvykle, ale je výborná. A další plus - její příprava je dost rychlá. Do jídelníčku si ji klidně může zařadit i ten, kdo se chce stravovat podle zásad zdravé výživy. Cizrna obsahuje hodně vlákniny prospěšné pro trávení a snižuje hladinu cholesterolu v krvi. I rajčata obsahují vlákninu, navíc pomáhají při potížích se spánkem. A jsou dobrým zdrojem antioxidantů! Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat